VIANOCE 2012 V ÚTULKU

24.12.2012 19:14

Ako ich vnímajú ľudia, ktorým život nevyšiel celkom podľa ich predstáv? Nemám rád tieto dni ... Už aby bolo po tom ... Kedysi to bolo ináč - potom automaty ... Problémy som riešil alkoholom ... Rozviedli sme sa ... Nebolo veru ľahké, pokúsiť sa vytvoriť vianočnú atmosféru pre takto zmýšľajúcich klientov nášho zariadenia. Prekvapilo ma, ako svorne v sebe potláčali pekné okamihy svojich doráňaných životov. Ako niečo už raz odžité, nepotrebné. Niečo na čo už hádam ani netreba myslieť. My sme sa však rozhodli práve na tomto postaviť „ scenár “  nášho vianočného večera. Na príkladoch životov známych biblických postáv sme si pripomenuli reťaz svetiel a svetielok, ktoré nás môžu nasmerovať na jedinú správnu cestu života – tú za Večným Svetlom. Čo všetko sa od nich môžeme naučiť, v čom všetkom môžu byť pre nás povzbudením ... Od takto navodenej myšlienky bol už len krôčik k hľadaniu aj tých najmenších svetlých okamihov v živote každého z nás. Kto všetko mi v živote pomáhal a pomáha, potešil ma, vysvetlil mi niečo, naučil ma niečo, s kým mi bolo dobre a vďaka čomu to bolo. Aj najmenšie svetielko znamená nádej. Ak sa mi to, podarí v sebe objaviť a udržať, môžem napredovať. A raz, možno aj niekomu ešte posvietim na ceste za Spásou.

Z noci sa kráča do svetla.
Od pólu k pólu.

Svätá noc temno rozmietla.
A naladila vôľu.

Neobchádzajme povedľa.
Kráčajme k svetlu. Spolu.

Ďakujeme za duchovný rast a podporu otcom Dominikánom, sestrám Matky Terezy, GSF v Žiline, Farnosti Solinky a koledníkom z Kamennej Poruby.